فناوری‌های هوشمند| فرآیندهای بانکداری در صندوق‌های قرض‌الحسنه سرعت گرفت

فناوری‌های هوشمند| فرآیندهای بانکداری در صندوق‌های قرض‌الحسنه سرعت گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83656
مدیریت اطلاعات و ارائه خدمات برخط، یکی از چالش‌های بانکداری به شمار می‌رود که توسعه فناوری‌های هوشمند، به این فرآیند سرعت بخشیده است.

فناوری‌های دیجیتال با تسریع بخشیدن به انجام فرآیندهای مالی، به کاهش هزینه‌ها، سرعت تبادلات و پاسخ دهی سریع کمک می‌کنند. نمونه بومی این نرم‌افزارها متناسب با شرایط کشور بوده و معماری، انعطاف ‌پذیری، زیرساخت، ریزقابلیت‌ها و امکانات هرسرفصل و سایر مزیت های نسبی آن مطابق آخرین فناوری خودکارسازی بانکداری الکترونیک متمرکز است.

دسترسی آنلاین و آفلاین به اطلاعات، ارائه گزارشات مدیریتی و سرجمع، طراحی ماژولار، سرویس گرا و قابل توسعه بودن، حفظ امنیت در پروتکل های ارتباطی از جمله مزایای نرم افزار بانکداری بومی است.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت اندیشه فناوری اطلاعات قرن نرم افزاری برای بانکداری طراحی کرده است که امور مشتریان و بانک ها را تسهیل می کند.

 

انجام دقیق و هوشمند فرآیندها

مدیریت وقایع سامانه نیز توسط زیرسیستم در نرم افزار افق ممکن شده است و زیر سیستم وقایع، قابلیت مدیریت هر رخداد را دارد. با تعریف یک رویداد زمان و کار متناسب تعریف شده و این عمل در زمان مورد نظر اجرا و نتیجه ثبت می شود.

نگهداری اطلاعات میانی و داشتن حافظه تاریخی، مدیریت دسترسی کاربران به اطلاعات، حفظ تاریخچه اطلاعاتی و خطاهای رخ داده، حفظ تاریخچه اتفاقاتی که در سیستم رخداده است اعم از ایجاد یا ویرایش اشیا و همچنین اجرای فرآیندها با ذخیره کاربر و زمان انجام عمل و نگهداری خطاهای اتفاق افتاده در سیستم به منظور پیگیری علت آن نیز بوسیله نرم افزار افق ممکن است.

مدیریت جامع تراکنش های سامانه مهم‌ترین بخش مدیریت تراکنش های مالی است که انجام کامل و بدون نقص یک تراکنش مالی را که ممکن است مشتمل بر چندین زیر تراکنش باشد را برعهده دارد. همچنین می بایست اسناد و حسابداری آن ثبت شده و در صورت بروز مغایرت تراکنش برگشت شود که این نیز توسط نرم افزار افق ممکن شده است.

علی پورصدری، عضو هیات مدیره شرکت اندیشه فناوری اطلاعات قرن با اشاره به این که نرم افزار افق یک نرم افزار جامع بانکی است که امور مشتریان و بانک ها را تسهیل می کند، گفت: افق، نسخه جدید و پیشرفته بانکداری شعبه ای قرض الحسنه است که کلیات سرفصل های مورد نیاز موسسات غیر مالی همچون صندوق قرض الحسنه، موسسات مالی اعتباری و تعاونی های اعتبار را تامین می کند.

 

تقسیم ترافیک سامانه

وجود سیستم های مبتنی بر تراکنش سرعت و دقت عملیات، آنلاین بودن و همیشه به کار بودن سامانه، تقسیم ترافیک سامانه که با داشتن چندین سرور در هر بخش و اتصال کلاینت های خاص به آن امکان توزیع شدن بار روی سرور های متعدد وجود دارد نیز با استفاده از نرم افزار افق ممکن می شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد
00/12/01 - 12:09
38 شرکت دانش‌بنیان و خلاق که بانکداری دیجیتال را توسعه داد کدامند
38 شرکت دانش‌بنیان و خلاق که بانکداری دیجیتال را توسعه داد کدامند
00/02/18 - 09:39
ششمین نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد
ششمین نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد
99/02/22 - 09:43
بیشتر بخوانیم